Sidor

lördag 18 augusti 2012

10:21:xx på Ironman Kalmar

Det var en tung dag. Simmade och cyklade enligt plan på 1:13 respektive 5:18 och siktade på att springa på 3:30. Simningen gick bra, trångt i starten och många aggresiva simmare vid första bojen. Hade hoppats på snabbare tid men ok.

Cyklingen började bra, höll koll på wattmätaren och försökte hålla jämnt tryck men det  var svårt med många cyklister i grupper på smala vägar. Vid varvning i Kalmar efter 106km var jag långt nere och undrade hur det skulle gå de sista 7 milen. På den sista 74km slingan  norr om Kalmar sjönk tempot och många klungor bildades. Jag blev ikappcyklad av en klunga med tre tjejer som låg bakom ca 8 killar, den sista höll bra koll bakåt för att se ifall dommare på mc kom ikapp. Drafting deluxe. Jag la mig bakom och försökte äta/dricka och få upp energinivån. Väntade på att en dommare skulle komma på mc och dela ut straff men dom få som kom saktade bara ned så att klungan sträcktes ut lite och gasade sedan på för att komma ikapp nästa klunga. Såklart flyter den glesa gruppen samman igen. Trist. Till slut kom vi tillbaka till Kalmar och jag kände mig fortfarande tom, men kände att det skulle bli skoj att börja springa.

Början på löpningen gick så bra att jag hade chans på en sluttid på under 10 timmar om jag sprang på 3:20. Så då satsade jag på det. Efter 28km så fanns det chansen fortfarande men då var jag tvungen att springa de sista 14km på en timme så då gick luften ur mig och sista varvet på 12km tog 70min och maran på 3:42. Helt okej och totalt 10:21:xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar