Sidor

onsdag 8 augusti 2012

Oslo triatlon till helgen

Äntligen verkar det som sommaren hittat hit till Stavanger. Jag tar dock turen österut och kör Oslo triatlon på lördag. Olympisk distans blir  en bra genomkörare inför Ironman Kalmar nästa helg. På Oslo tri blir fokuset på simning, utrustning och växlingar. Ska försöka ta det lugnt på cykel och löpning.

I lördags blev det cykelrace, Jæren Hausttur, 90 km och 6-700hm. Efter en mil så är det en backe på 10km och 240hm som ska forceras vilket splittrade fältet rejält. Jag släppte ganska tidigt för att inte spränga mig och jag kom ikapp en grupp på 20-25 cyklister på toppen som jag trodde var andra klungan. Vi samarbetade bra, alla gick runt på belgisk kedja och vi såg en stor grupp längre fram men lyckades inte minska avståndet. Det släppte cyklister efter hand och i mål var vi 17stycken. Jag hade inga krafter kvar på slutet och sista 15min klarade jag inte att ta förningar utan jag la mig sist. I mål var vi tredje gruppen, 5 min till de snabbaste gruppen på 37 cyklister och 2:30 till andra gruppen på 25 cyklister. Gruppen efter min var 8min bakom och antar ett de flesta där tappade rullen på snabbare grupper.

Det blev även Skykulå Opp för några veckor sen, 19km och 950höjdmeter.

Sista 4km på Skykulå Opp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar