Sidor

torsdag 16 augusti 2012

Racereport Oslo triatlon olympisk distans

I lördags var det triatlonserien, olympiskdistans i Oslo. 1500m simning, 40km cykel och 10km löpning. Fokus var på simning och sista 5km på löpningen för att behålla huvudfokus på Ironman Kalmar en vecka senare. Simningen kändes okej, det blev ingen trång start men tyvärr hamnade jag mellan grupper och simmade större delen själv. Cyklingen lyckades jag inte ta så lugn som jag tänkte, två cyklister kom ikapp efter 5km så jag la mig 20 meter bakom och lät dom sköta farthållning. Löpningen gick jag ut hårt men kontrollerat, och ökade som planerat på andra varvet då jag sprang om flera. Milen på 39:xx är klart godkänt :-) Kom imål på 2:20(?) och 18e plats, glad och nöjd :-) Fullständig resultatlista finns på topptid.no

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar